Slechte indoor mobiele dekking: Hoe komt het en wat is de oplossing?

We kunnen niet meer zonder goede indoor mobiele dekking. Steeds vaker gebeurt het dat het mobiele signaal in gebouwen wordt verstoord. Dat zorgt voor veel frustraties. We leggen graag uit waar dit probleem vandaan komt en hoe het te verhelpen is.  

Gedegen advies over indoor mobiele dekking is tegenwoordig een must, bij nieuwbouw en bij herontwikkeling van bestaande bouw. Dit advies wilt u het liefst zo snel mogelijk, zodat u na de voltooiing van uw vastgoedproject niet voor ongewenste verrassingen komt te staan. Het is voor huurders teleurstellend als blijkt dat zij niet binnen in het pand kunnen bellen. 

HR++/+++ glas zorgt voor slechte indoor mobiele dekking

De geldende duurzaamheidsnormen schrijven voor dat er in nieuwe gebouwen gebruik gemaakt moet worden van HR++/+++ glas. Het glas heeft een coatinglaag om de warmte binnen en de kou buiten te houden. Niet alleen kou wordt buiten gehouden, ook de mobiele signalen komen het gebouw moeilijk binnen. Fatsoenlijk mobiel bellen is hierdoor vrijwel uitgesloten​.  

De kooi van Faraday 

Panden met een metalen schil, zoals distributiecentra en opslagloodsen,  hebben te maken met de ‘kooi van Faraday’. Door de metalen schil om een gebouw heen valt de indoor mobiele indoor mobiele dekking weg.

Gebouwen met meer dan 8 verdiepingen 

Zenders van de telecomproviders zijn gericht op straatniveau, zodat iedereen op straat goede mobiele dekking heeft. Het mobiele signaal is hierdoor op hooggelegen verdiepingen (ernstig) verzwakt.  

Indoor mobiele dekking as-a-service

Gelukkig is er een oplossing voor slechte indoor mobiele dekking: BinnenBereik biedt indoor mobiele dekking as-a-service. Alle telecomproviders worden uitgenodigd om in te koppelen in grote gebouwen zoals kantoren, hotels en woontorens. Gebruikers van het indoor mobiele netwerk van BinnenBereik genieten zo optimaal van goede indoor mobiele dekking.  

Door ons as-a-service model hoeft u geen eenmalige grote investering te doen, maar worden de kosten voor aanleg én onderhoud verspreid over een periode van 10 jaar. Zodoende wordt u volledig ontzorgd én door de kosten voor ons indoor mobiele netwerk te spreiden, houdt u nu meer budget over voor andere zaken die de kwaliteit van uw vastgoedproject naar een hoger niveau tillen. 

Meer weten? 

Wij denken graag met u mee vanaf de ontwerpfase en komen in actie zodra de bouwfase start. Zo werken we snel en efficiënt samen. Zijn de tekeningen al afgerond en goedgekeurd of is de bouwfase al gestart? Het installeren van een indoor mobiel netwerk verloopt sneller en goedkoper voordat de plafonds worden gesloten. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan snel contact met ons op. 

Toekomstgericht bouwen? Download de whitepaper:

Lees alles over de as-a-service oplossing die BinnenBereik met haar indoor mobiele netwerk biedt, zodat iedereen in uw gebouw straks kan genieten van optimaal mobiel bereik.